Jak przygotować stoisko targowe

Uczestnictwo w targach branżowych to jedna z najpopularniejszych form prezentacji produktów czy firmy. Do niedawna jedynym miastem w Polsce znanym z organizacji różnego rodzaju targów był Poznań. Dzisiaj prawie w każdym dużym mieście organizowane są targi tematyczne przy ogromnej ilości wystawców  i zwiedzających.

Firmy traktują udział w targach jako szansę przede wszystkim w wymiarze branżowym. Dają one bowiem możliwość pozyskiwania klienta zbiorowego, odbiorców profesjonalnych jego produktów oraz oczywiście umożliwiają szeroką sprzedaż detaliczną produktów i usług. Targi branżowe to też okazja do podpatrywania firm globalnych, korzystania z ich know how, nieustanna pogoń za sprzedażowym sukcesem.

Ale udział w każdych targach to również ogromny koszt dla wystawcy. Im bardziej znaczące w branży targi tym większe koszty wystawienia się. Koszty udziału obejmują kwoty za budowę i eksploatację stoiska, pracę ludzi, transport, pobyt, profesjonalne materiały promocyjne. Bardzo często dla firmy ogromnym wysiłkiem jest zgromadzenie swojej własnej oferty. Wbrew pozorom nie jest to takie oczywiste. Na targach trzeba pokazać się w sposób wyjątkowy, oferta wystawcy musi być innowacyjna, niestandardowa. Stoisko wystawowe nie jest jednym ze sklepów czy salonów, gabinetów czy laboratoriów. Wystawca każdym elementem stoiska, a przede wszystkim jego zawartością, swoją ofertą musi zaciekawić, zaabsorbować skupić uwagę innych w miejscu, gdzie wszyscy chcą być oryginalni.

Jak przygotować stoisko targowe?

Minęły już czasy, gdy wystawca za namową organizatora tworzył swoje stoisko w boksach oktanormy i metrażu 2×2. Współczesny wystawca oczekuje, że jego stoisko przyciągnie uwagę wszystkich już samym swoim wyglądem. Dlatego wystawca zaczyna od wytypowania firmy, która przygotuje stoisko  pod klucz. Firma budująca opracowuje projekt standardowy lub oryginalny pod specyficzne potrzeby wystawcy, potem zajmuje się już jego budową bezpośrednio na targach, montażem i demontażem. Tego rodzaju rozwiązanie, czyli zatrudnienie zewnętrznej firmy do projektu i budowy stoiska jest najbardziej optymalnym rozwiązaniem. http://brandcreation.pl/ Nie obciąża bowiem firmy dziesiątkami drobnych decyzji, transportem, logistyką, magazynowaniem oraz organizowaniem pracy. Wystawca zleca wybudowanie stoiska, którego nie jest właścicielem tylko go eksploatuje, mimo że jest ono budowane pod jego dyktando. Po zakończeniu targów stoisko wraca do firmy, która go zbudowała.

Wystawca ma bowiem wiele innych spraw do załatwienia, chociaż wiele z nich również może powierzyć choćby firmie organizującej targi. Na siebie musi przede wszystkim wziąć odpowiedzialność za kształt merytoryczny stoiska. Wszystko to co jest związane z przedmiotem jego działalności i co tak naprawdę zależy tylko od niego. Chociaż coraz więcej usług targowych z powodzeniem można zlecić na zewnątrz; przygotowanie materiałów promocyjnych, organizację konferencji prasowych, catering, obsługę stoiska, również profesjonalną, aranżację wnętrza etc.

Other Post You May Like

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *