Co to jest google grants?

Google Grants to specjalna usługa, która przeznaczona jest dla organizacji non-profit, czyli fundacji i stowarzyszeń. Niezwykle ważne jest jednak to, aby dana organizacja miała siedzibę w Polsce, a także by była wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego jako organizacja pożytku publicznego.

Dzięki inicjatywie Google takie instytucje mogą całkowicie bezpłatnie reklamować swoją działalność w wyszukiwarce Google, o czym można poczytać, odwiedzając stronę http://onlinegroup.pl/granty-na-reklame/. Jak to wszystko jednak wygląda?

Zgłoszenie do programu

Każda z organizacji non-profit po zakwalifikowaniu się do programu w celu skorzystania z przywilejów Google Granst musi założyć konto AdWords, a następnie po przejściu weryfikacji swojego konta musi utworzyć kampanię. Należy jednak mieć świadomość tego, iż w każdej organizowanej kampanii istnieją pewne ograniczenia. Dzienny budżet na kampanię nie może przekroczyć 330 dolarów, natomiast limit kliknięcia w reklamę wynosi 1 dolar. Niezwykle ważne jest również to, iż reklamy mogą być wyświetlane wyłącznie na stronie wyszukiwarki Google.

Pozostałe warunki

Aby cieszyć się darmową reklamą swojej działalności, organizacje muszą spełnić również inne wymagania. W przypadku Google Grants niezwykle istotne jest to, aby każdy uczestnik, który zgłosi się do programu, brał aktywny udział w kampanii, co oznacza, iż zobowiązany jest do odpowiadania na maile, które przesyłane są przez zespół zajmujący się Google AdWords. Konieczne jest również comiesięczne logowanie się na koncie w celu sprawdzania skuteczności kampanii.

Wysokość dofinansowania

Każda organizacja non-profit, która zakwalifikowana jest do programu Google Grants otrzymuje miesięcznie dofinansowanie w wysokości 10,000 dolarów, czyli tyle samo co organizacja działające poza granicami Polski. Dlaczego kwota podawana jest w dolarach? Z tego względu, gdyż podczas zakładania konta, a także przy wyborze waluty organizacje mają możliwość wybrania wyłącznie amerykańskiego dolara. Kampanie, które osiągają bardzo dobre wyniki w kampaniach, mogą awansować, dostając się tym samym do programu Google Grant Pro. Dzięki temu możliwe jest podniesienie miesięcznego budżetu na kolejne reklamy.

Zalety kampanii

Największą zaletą płynącą z kampanii w wyszukiwarce Google jest przede wszystkim możliwość dotarcia do szerszego grona odbiorców. Dzięki temu, iż na pierwszej stronie wyników w wyszukiwarce wyświetlany jest odnośnik do strony danej organizacji, zwiększa się tym samym jej oglądalność. Z punktu widzenia organizacji, które chciałyby pozyskać nowych sponsorów jest to niezwykle ważne, a udział w kampanii Google może to właśnie zapewnić.

Kto nie może wziąć udziału w kampanii?

W kampanii Google Grants nie mogą wziąć udziału szpitale i zakłady opieki zdrowotnej, jednostki samorządu terytorialnego, a także uniwersytety, szkoły oraz placówki opiekuńczo-wychowawcze.

Pomoc agencji interaktywnej

Organizacje mogą samodzielnie zarządzać swoją kampanią, jednak mogą to również zlecić agencjom interaktywnym. Jest to całkowicie zgodne z regulaminem Google Grants, który mówi, iż zarówno utworzenie konta, jak i zarządzanie kampanią może zostać powierzone agencji reklamowej.

Other Post You May Like

Write a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *